Roderik Schaepman

Roderik is initiatiefnemer en directeur van De Buurtcamping, eigenaar van maatschappelijk communicatiebureau R&D Dept. en documentairemaker.
“Ik noem mezelf een creatief maatschappelijk ondernemer met brede ervaring aan klant- en bureauzijde in strategie, marketing en communicatie. Na 5 jaar bij zeer uiteenlopende organisaties als Postbank, Cultureel Jongeren Paspoort, Ministerie van OC&W en UPC te hebben gewerkt, begon ik in 2004 een eigen communicatiebureau dat (internationale) campagnes ontwikkelde voor commerciële bedrijven én maatschappelijke organisaties. In 2010 richtte ik The R&D Department op. Een communicatiebureau dat het beste van deze twee werelden bij elkaar brengt door de communicatie van maatschappelijke organisaties te professionaliseren en commerciële bedrijven te helpen hun verantwoordelijkheid te nemen in onze maatschappij.
Daarnaast initieert ik graag projecten rond -voor mij persoonlijk- belangrijke thema’s. Eind 2014 werd de documentaire die ik maakte over mijn manisch depressieve vader en het stigma rond deze ziekte uitgezonden bij de NCRV. In 2013 richtte ik Stichting De Buurtcamping op met als doel de sociale cohesie te versterken door het dorpse buurtgevoel (ik groeide op in een klein dorpje in Noord-Drenthe) naar de stad te brengen.”

Ik wil MidWest-nieuws!


Email
Voornaam
Achternaam
Meld je aan voor onze nieuwsbrief en mis nooit meer iets in MidWest.